MÉ BALIJSKÉ PŘIKÁZÁNÍ

Letošní cesta na Bali byla opravdu specifická. Měla jsem tady mít seminář a nakonec se nekonal. Stála jsem před rozhodnutím odcestovat? Nakonec jsem se rozhodla vyrazit. A když jsem se rozhodla, už mě neodradil ani hrozící výbuch sopky Agung.

Bali time začal už před cestou. Přestože často a ráda plánuji, plán dovolené se mi nějak nedařil. Nakonec jsem si těsně před odjezdem zajistila ubytování na první dva dny a odvoz z letiště. Sbalila jsem si asi polovinu věcí než obvykle a vyrazila.

Cestovala jsem sama a už na letišti jsem vnímala rozdíl mezi cestováním s někým a sólo. Měla jsem prostor pro sebe, své myšlenky. Ale taky jsem se víc seznamovala. Mluvila jsem s cizinci a všímala si všeho kolem sebe. Velmi brzy jsem se naladila na balijský mód. Myslím, že ještě před příletem.

Když jsem pak vystoupila na Bali, měla jsem pocit, že jsem doma. S milým Komangem jsem cestovala do svého prvního ubytování, které bylo opravdovou oázou klidu a pohody. Milé balijské majitelky byly opravdovou třešničkou na dortu. Na druhý den jsem podnikla výlet do Ubudu. Chodila po ulicích, smála se s cizími lidmi, pila fresh džusy, procházela se po paláci, chrámu. Odpoledne jsem si najala řidiče a vyrazila na rýžové terasy a k vodopádu. Opět následovalo seznamování a úžasný pocit volnosti a svobody.

Jeden večer jsem s místními vyrazila na jejich slavnost. Překrásný zážitek. Cítila jsem se součástí jejich komunity. Modlila jsem se s nimi. Přijala požehnání. A bavila se.

Další den jsem vyrazila do Sidemanu, necelých 16 km od sopky. Cestou jsem spolu s Komangem navštívila léčitelku Made. A zažila překrásné povídání o mé budoucnosti a kokosový rituál na pročištění mého energetického těla.

V Nirartě jsem se setkala s přáteli a strávila tu překrásné dva dny. Jeden s 2 hodinovým výstupem do chrámu Pura Buket. Cítila jsem se bezpečně, přestože přišlo varování ať se sbalíme a z místa odcestujeme. Relaxační prostředí Nirarty nedovolilo strachu narůst.

Po cestě zpět do Ubudu, jsme neplánovaně zastavili u nádherného chrámu, který byl umístěný v překrásném prostředí. Skála, lekníny, Budhův chrám na soutoku dvou řek. Poté čajovna s balijskou cigaretou. Skutečný požitek.

Každý den nový a překrásný zážitek. Vše nádherně plynulo bez jakékoliv cíle a očekávání.

Následovali další dva dny v Ubudu. Opět milé setkání s majitelkami ubytování a večerní Ubud. Neopakovatelný divadelní zážitek. Už po pár minutách jsem se ocitla v meditativním stavu a jen nasávala atmosféru.

Další den jsme se chtěly věnovat práci. Ale z našeho záměru sešlo. Nakonec jsme celý den prolenošily u bazénu. A mé tělo zareagovalo…totálně se sladilo s balijským tempem a já cítila, jak jsem najednou v těle stařeny. Menstruace přišla naprosto odlišně od toho co prožívám doma. Žádné PMS, bolesti břicha, nic podobného. Jen únava a potřeba si lehnout.

S vděčností jsem přijala i tento dar.

Při posledním přejezdu do Canggu jsme navštívily královský chrám. Naštěstí šlo o rozsáhlý komplex, kam jsem mohla i v době menstruace. Opět neopakovatelný zážitek.

Ubytovaly jsme se v hotelu Bali dream, který byl kousek od jezdecké stáje. S radostí jsem si objednávala jízdu na koni. Ale bohužel to už nebylo možné. Cítila jsem mírné zklamání, ale věřila, že to nakonec nějak dopadne.

Odpoledne jsem prožívala překrásný čas u oceánu. Miluji oceán ve všech jeho podobách. Tady v Canggu obzvlášť. Je silný, plný vln…hlasitý. Vyžene z hlavy všechno, co tam nemá být. Až najednou jen tak sedíte a pozorujete. Navíc jsme objevily úplně nový stylový bar. S úžasem jsem sledovala moře, plné surfařů a později o tom napsala článek.

Včerejší den byl opět moc krásně prožitý. Čas u oceánu, s přáteli. Zmínila jsem neúspěch při rezervaci koně a za pár minut dostala překrásný dárek. Petr mi domluvil projížďku na koni. Cítila jsem opravdovou vděčnost.

Před hodinou jsem přijela. Můj zážitek se nedá slovy popsat. Zažít tu kombinaci energie koně a moře. Oooo … Děkuji. Za chvíli půjdu poděkovat mému tělu při 3 hodinové rituální masáži. Káva, čokoláda, mléko.

Zítra mě čeká poslední den na Bali a odlet zpět domů. Cestou na letiště plánujeme zastávku v Tanah Lot chrámu. Těším se. A přeji si ať si balijskou energii udržím co nejdéle. Abych mohla svítit a předávat tuto krásnou a čistou energii dál. Ať už doma své rodině, v mých článcích nebo na mých seminářích.

A příští rok se sem vrátím a Bali představím dalším lidem. Pokud cítíte volání, napište mi. Můžete cestovat se mnou.

A co mi Bali dalo a může nabídnout i vám:
1. Nemusíš vědět co bude zítra, jsi v bezpečí!
2. Odevzdej se přítomnosti, uvolni se, relaxuj!
3. Neplánované věci můžou obohatit Tvůj život!
4. Pokud se něco změní, má to svůj důvod!
5. Svých snů se nevzdávej, důvěřuj!
6. Tělo potřebuje relax time a dobré jídlo!
7. Čas jen pro sebe je nezbytností!
8. Naslouchej své intuici, vede Tě!
9. Raduj se, usmívej se, buď šťastný!
10. Medituj a s úctou se pomodli, vyjádři vděčnost!

10 mých balijských přikázání. Povezu si je sebou domů a s láskou a úctou budu vzpomínat na můj BALITIME.

Dáša

PS: A pokud nevíte, jak na své sny, přihlaste se na můj seminář přání zde.